9. jul. 2013

Urban #31

1. 7. 2013, Glavni oder na Dravi, Festival Lent, Maribor

Urbana sem že trikrat videl na Lentu, vedno na Večerovem odru, ki je najboljši, kar se tiče atmosfere (brez vstopnine in lahko si prineseš svojo pijačo, zato se nabere več ljudi kot bi se jih sicer). 2002 so zaradi bolezni za nekaj dni prestavili koncert in na koncu nastopili brez kitarista (takrat je tudi Damir prijel za kitaro oz. bas, če se prav spomnim), 2006 nas niti dež ni odgnal, ko je v bisu igral Ocean in so na nas in na Dravo padale kaplje, predlani je igral za otvoritev Mirkove pisarne.
Ko so letos objavili, da bo igral na Glavnem odru, me je stisnilo: "Svaki če refren pasti u vodu." Sterilen oder brez big screena z ogromnima (in oddaljenima) tribunama, na katerih te varnostniki opozarjajo, da moraš sedeti, zraven tebe na eni strani jedo kebap, na drugi pa se menijo, kaj so čez dan počeli. Zato sem se na vseh koncih trudil, da bi prišel do VIP karte in posledično na parter pred odrom. Na koncu sva na dan koncerta dobila dvakrat po dve karti od Hedinega šefa in moje sodelavke Urške (hvala obema) in poleg naju spravila noter še Mirka in Tomija, z nami pa je bil še Nikolaj. V VIP-u je bila pričakovana scena: zastonj pijača in ob strani polne mize vipovcev, ki so se prišli pogovarjat ob zastonj pijači. Na parterju je bila polovica stolov zasedenih - nekateri so se pogovarjali, drugi odšli po prvem komadu, ko so videli, da ta Gibonnijev kolega igra drugačno glasbo, nekateri pa so po avstrijsko sedeli in gledali. Mi smo stali in plesali za sediščem, kjer se je dobro videlo in slišalo, le na trenutke se je kakšna glupača v bližini padla v nujno debato in kazala hrbet odru.
Začeli so s predvajanjem pesmi starega reškega alter benda iz ipoda, ker je Urban rekel, da bodo zaradi sedišč in manjšega obiska bolj na izi, a ko so začeli koncert s Kundero, se je začel šus. Nabralo se je tudi kar nekaj ljudi (glavna tribuna je zgledala skoraj polna, druga je bila bolj boga). Prisrčen trenutek je bil, ko je pri 2. komadu Vojka prišla na parter in se postavila zraven stolov na levi, Sandi (basist) pa se ji je lepo nasmehnil. Med enim komadom se je Urban usedel na stol med publiko, nato pa si ga je nesel na oder. Nikolaja je sedeča publika tako razpizdila, da me je vprašal, če bi kritično izpadlo, če bi se on usedel na stol na odru in sedečim na parterju pokazal, naj vstanejo. Naslednji trenutek (pred komadom Magnet) je Urban rekel, da naj pridemo naprej pred oder, če hočemo plesati ... in smo šli (v isti sekundi). Nikolaj se je še usedel na stol na odru in sedečim na parterju kazal, da so debili, nato mu je redar rekel, naj gre dol. Od takrat naprej je bila poezija. 
Pijačo smo si lahko dali na oder, a je varnostnik rekel, naj jo damo dol s šanka (tako je to na Štajerskem). Slišalo se je super, bend je tudi užival, ko je videl, da se je naredil žur. Urban je večkrat prišel do mene in pel točno pred/nad mano. Po norišnici pri Mjesto za mene je sledil zadnji komad pred bisom, Mala truba. Ko so se med komadom umirili in zopet začeli s šusom, je Damir prišel do mene in mi dal roko, a je ni izpustil, tako da sem z njegovo pomočjo splezal na oder ... na glavni oder. Skupaj sva zapela refren in kitico, nato s5 refren. Pri verzu "ona misli još na mene" sem pokazal na Hedo v prvi vrsti, Urban pa je rekel v mikrofon: "Znam." Preden bi predolgo težil na odru, sem mu dal poljub na lice, se zahvalil in šel nazaj v 1. vrsto. Surealno. Samo Bono lahko to potezo nadgradi. Na srečo je Franc posnel zadnjih 15 sekund Urban & 1.


EDIT: Kasneje se je na YT pojavil še spodnji posnetek (drug zorni kot v HD).


V bisu smo dobili še Astronauta in Aromo Satanico, jaz pa nasmeška na obrazu nisem mogel skriti.

Naslednji dan sem Urbana slučajno srečal v Zagrebu na koncertu The National, kjer mi je povedal, da so uživali v koncertu, da pa je bil zaradi njegovega zobobola koncert v zraku. Če tablete ne bi pomagale, zvečer ne bi mogel peti. Zanimivo, da je Heda pred koncertom preko FB osvojila meet&greet in se slikala z njim in bendom.
 foto by Blaž Črnčič
 
Setlista je bila standardna, posnel pa sem Otporan na život (tokrat boljši sound kot marca na Štuku), pred katerim je razložil situacijo na meji pred koncertom, Hrvaška je ravno ta dan vstopila v EU, Mojo (gostja violinistjka in klaviaturist) in iz prve vrste Odlučio sem, da te volim. Upam, da do konca leta pade še kakšen koncert (mogoče na Hrvaškem).

Na obisku celotnega festivala in tudi programu se je poznala recesija. Posledično so Urbana dali na Glavni oder za rajo, ki pa tja vsekakor ne spada. Pokazal se je še paradoks: na eni strani zastonj pijača za "vipovce" (dobijo zastonj karte), ki pogosto nimajo pojma o glasbi in je tudi ne cenijo, na drugi strani pa so se kolegi pripeljali iz Ljubljane in tudi fani iz Hrvaške, da so plačali za sedišča daleč stran od odra. Glede festivala nasploh pa zopet pretiran podatek o številu obiskovalcev - pol milijona v 16 dnevih (povprečno več kot 30k na dan, ne glede na vreme in program). Oh, Vladimir, come on!


 foto by apis
 foto by Nikolaj

 foto by Franc

 Pred The National. Slikal Damirjev kolega.

Ni komentarjev:

Objavite komentar